top of page

ירחון איגוד התכשיטנים, אוגוסט 2024


חברים יקרים


הטרור והמלחמה ממשיכים להעיב על שגרת חיינו, העם בישראל כבר מגיב בחספוס לסכנות והאיומים וטוב שכך, משום שחייבים להמשיך לחיות לצד הקושי. בענפנו הקט החיים ממשיכים גם כן, המסחר בארץ ממשיך, הציבור ממשיך לקנות תכשיטים, וכך גם ביצוא לעולם.


עדכונים וחדשות


תקן ישראלי רשמי ת"י 1811 לעגילים ופריטים המיועדים לבוא במגע ממושך עם העור


בחודשיים האחרונים יבואני תכשיטי כסף ומצופים בעיקר נתקלו בדרישות תקינה חדשות עבור משלוחי עגילים ופירסינג נכנסים שגרמו לעיכובים בשחרור במכס בארץ. אז מה זה הסרט הזה?

לפני ארבע שנים התקיימה ועדת תקינה בהשתתפות האיגוד ומספר חברים, נציגי מכון התקנים, לשכת המסחר ועוד שדנה באימוץ תקן שחרור ניקל בתכשיטים חודרי גוף המקובל ברוב המדינות המפותחות ורק ישראל הסתבר נגררה מאחור. התקן 1811 מחייב את כל סוגי התכשיטים בעלי ניקל כולל זהב להציג אישור תקינות רשמי העומד בסטנדרטים בין לאומיים ומעיד שתכשיט חודר עור אינו מכיל ניקל או מכיל כמות מזערית מותרת על פי קביעת התקן הבני"ל. האיגוד ונציגיו הסכימו לאימוץ התקן בכפוף להצגת אישור והצהרת יבואן בלבד, למען בריאות הציבור ויישור קו עם מדינות רבות איתן קיים קשר מסחרי. עברו להן ארבע שנים וללא כל התראה מוקדמת, מינהל התקינה החליט ליישם את אכיפת התקן ואחריהם המבול. במקביל מכון התקנים שידע על העדכון זינק על ההזדמנות וחייב את היבואנים המופתעים (שכמובן לא סיפקו את האישור שנקבע דאז) בבדיקה פיזית של המשלוחים, בתשלום כמובן במקום האישור וכך נוצר עוד מחסום בירוקרטי שעולה כסף.


אז מה עושים ? לומדים את התקן, משיגים מהיצרן אישור תקן רשמי ומצהירים. בקישור הזה תוכלו ללמוד על שני הפתרונות לעמוד בתקן ולחסוך עיכובים מיותרים.


הכשרות מקצועיות, רישיון תכשיטן ותרפיה בצורפות - פעילות האיגוד להסדרת הענף


ענף התכשיטים בישראל חייב לעבור שינוי יסודי מרמת הכשרת צורפים ומשבצים ועד להגינות במסחר וצרכנות הוגנת, בדרך יש הרבה חולאות שהאיגוד מנסה בקושי רב לטפל מול משרדי הממשלה האדישים. ובפועל השינוי מתחיל ביוזמה שלנו, אז אנחנו לא ממתינים למשרד ממשלתי כזה או אחר ומתחילים בשינוי בעצמנו.


נתחיל בהכשרות מקצועיות, תנסו לחפש צורפים מקצועיים בארץ, אז תמשיכו לנסות, אין כמעט ידיים עובדות בישראל, גם בתחומנו היפה. שנים שאין פה הכשרות מקצועיות מסודרות, כל צורף מתחיל פותח סדנא ומלמד, הרמה המקצועית ירדה ובפועל אין עובדים.


לאחר בדיקה משפטית, האיגוד פועל בימים אלה להקמת מנגנון פיקוח ויישום הכשרות מקצועיות בשיתוף בתי ספר פרטיים המורשים על ידו. בתי הספר המורשים יישרו קו מקצועי עם האיגוד שהחזיק בזמנו שני בתי ספר ותכנית לימודים מוכרת למדינה להכשרת צורפים. בתי הספר יקיימו קורסים לצורפות בסנכרון עם האיגוד, הבוגרים יערכו מבחני הסמכה והעוברים יקבלו רישיון תכשיטן מטעם האיגוד.


לפי תכנית האיגוד לשנים הבאות, האיגוד יקדם שיתופי פעולה עם בתי ספר פרטיים בפריסה ארצית, יוביל קו תכני לימוד והכשרות אחיד, תכשיטנים רבים יוכרו כמקצוע מפוקח וכך יעמדו לרשות הענף סוף סוף בעלי מקצוע מיומנים ומקצועיים בדיוק בתקופת איומי הבינה המלאכותית והשלכותיה על שוק התעסוקה.


במקביל, האיגוד כבר עובד על הקמת קורסים בתחום חדש - תרפיה בצורפות, המשלב הכשרה מקצועית וטיפולים רגשיים ונפשיים למתמודדים. השילוב של עבודת צורפות כחלק פעיל מתחום טיפולי ותיק בשם תרפיה באומנות, יקנה למתמודדים שיטות טיפול חדשות והכשרה מקצועית בהתאם ליכולתם ובהתאמה מלאה למצבם.


במגירת האיגוד עוד נושאים חשובים להסדרת הענף:

נושא

באחריות

סטטוס הפניות במשרדי הממשלה

מניעת הברחות זהב לארץ - צמצום השוק השחור ומימון טרור 

רשות המיסים ואיסור הלבנת הון


פניות לרשות המיסים ורשות איסור הלבנת הון בינתיים 

פתיחת תחרות מעבדות לבדיקות וסימון תכשיטי זהב 

משרד הכלכלה, רשות התקינה. מכון התקנים בלבד

הוגשה תלונה לרשות התחרות

עידוד ייצור מקומי 

משרד הכלכלה ומשרד העבודה

קיימות תכנית סיוע לשיווק בחו"ל, מתוכננות תכניות סבסוד הכשרת עובדים 

אכיפת בדיקות תכשיטים בחנויות תכשיטי זהב

רשות התקינה משרד הכלכלה 

פניות ללא מענה, מועבר לטיפול משפטי 

פיקוח על מעבדות לבדיקת מיון ותיעוד יהלומים 

רשות לסחר הוגן והגנת הצרכן במשרד הכלכלה

פניות ללא מענה

הטלת רישיונות עיסוק בזהב

משרד הכלכלה\האוצר 

פניות ללא מענה 

תכנית במימון ממשלתי להכשרת עובדים בענף התכשיטים

הכשרת עובדים ע"י האיגוד 

מתקיים קשר עם משרד העבודה, האיגוד מתחיל את מיזם הכשרות מקצועיות 

הסדרת שמאות תכשיטים 

מערכת בתי המשפט

רישום למערכת בתי המשפט

תזכורת תשלום דמי חבר 2024



חברים שטרם שילמו השנה מתבקשים לחפש במייל את חשבון איגוד התכשיטנים, ולחסוך אי נוחות לכולם


וובינר: דרישות צרכניות באתרי מכר מרחוק

ברישום נא לציין את "שם העסק - איגוד התכשיטנים"



שירות חדש בלשכת המסחר גם עבורנו: מידע עסקי מתקדם על מתחרים בתשלום




פיצוי הוצאות מזכות לעסקים ברחבי הארץ – הגשת תביעת פיצויים עבור נזק עקיף (נזק כלכלי) שנגרם לעסקים ברחבי הארץ בעקבות מלחמת חרבות ברזל


המדינה החלה להכיר גם בנזקים כלכליים באזורים נוספים לדרום ולצפון, אתם זכאים להגיש תביעות פיצויים לקרן הפיצויים של חרבות ברזל בקישור הזה.


יבואני שעונים : תזכורת – החובה להתקשר עם גוף יישום מוכר מכוח חוק פסולת אלקטרונית


החוק לטיפול סביבתי בציוד חשמלי ואלקטרוני ובסוללות, תשע"ב-2012 (להלן: "החוק") נכנס לתוקף בשנת 2014 ומטיל אחריות מורחבת על כל יצרן ויבואן של ציוד חשמלי ואלקטרוני ושל סוללות ומצברים, לביצוע מיחזור מוכר של פסולת ציוד זה, בהתאם ליעדים מחייבים שנקבעו בחוק. להמשך הכתבה


תערוכות

ויצ'נזה איטליה 6-10 בספטמבר, מלכת התערוכות. לאתר

בנגקוק, תאילנד 9-13 בספטמבר, לאתר

הונג קונג 18-22 בספטמבר, תערוכת ענק של יצרני תכשיטים, לא רק מהמזרח. לאתר

קורות חיים שהגיעו לאיגוד






Comments


bottom of page