top of page

ירחון איגוד התכשיטנים, יולי 2024


חברים יקרים


המלחמה לא נגמרת, ואנחנו ממשיכים.

מכירות התכשיטים בישראל יציבות. ירידה במחיר הממוצע בתכשיטי היוקרה, גם בארה"ב ובאירופה. ככלל תכשיטי היוקרה להמונים בירידה כבר זמן רב, הסיבות לכך הם היחלשות מעמד היהלום\אבני החן היקרות וחלופות טכנולוגיות (גאג'טים) בליווי שטף פרסומי ששינו לצרכן הגלובלי את סדרי העדיפויות, בהתאם יש עליה במכירות תכשיטי הכסף והמצופים בכל השווקים על חשבון תכשיטי זהב ומשובצים. הירידות ביוקרה כבר היו בעבר, נקווה שזה גל חולף.

ארצות הברית ממשיכה לשלוט בשוק התכשיטים של צפון אמריקה ובכלל כשוק הצרכני החזק בעולם. ניו יורק ולוס אנג'לס מובילות במכירת תכשיטי יוקרה.

שוק התכשיטים באירופה נשאר מגוון ותחרותי, כאשר מדינות מפתח כמו גרמניה, צרפת, בריטניה, איטליה, וספרד מובילות במכירות. עם כל האוירה המטורפת שאנחנו חווים, זכרו: ענף התכשיטים מהוותיקים בהסטוריה האנושית, כל עוד האוכלוסיה בעולם מתרחבת, יקנו תכשיטים.



בעיות לטיפול האיגוד



לצד המלחמה אנחנו ממשיכים לסבול מבירוקרטיה ועיוותים שפוגעים לנו בעסקים. בכדי ליצור פגישות עם הגורמים הרלוונטים בהשתתפותכם, אבקש לשלוח לי מייל עם נושאים כלליים שפוגעים בעסקי התכשיטים, ואתאם פגישות עם הגורמים הרלוונטיים כגון: בעיות צרכנות, מסחר, רשות המיסים, משפטים ועוד. *רק השבוע קיבלתי עדכון על תלונה מרשות לאומית בנושא מרכזי שחל על רובנו, אעדכן בהמשך על התוצאות. בהמשך תראו את יוזמת לשכת המסחר בנושא תביעות ייצוגיות או במילים ישירות: פרוטקשן בחליפה.


מועדון אל על ואיגוד התכשיטנים





חבר איגוד החבר במועדון הנוסע המתמיד זכאי להעלות למטוס עם שני תיקים. כחלק מסיכום שיתוף הפעולה בין אל על לאיגוד סוכם על המשך ההטבה ב- 24-25. בהגיעכם לדלפק אל על עליכם להציג כרטיס מועדון הנוסע המתמיד (או מספר חבר) ולהציג את תו האיגוד בדלפק מהטלפון. במקרה הצורך יש להפנות את הנציגה לאתר האיגוד ולרשימת חברי האיגוד. נא וודאו שאתם מופיעים ברשימת חברי האיגוד ושיש לכם את תו האיגוד 2024 בטלפון. נסיעה טובה


תערוכות צפויות


הונג קונג: Hong Kong Watch & Clock Fair - תערוכת השעונים השנתית, 3-7.9.24

ויצ'נזה איטליה: תערוכת תכשיטים בינ"ל, 6-10.9.24

הונג קונג: תערוכת תכשיטים בינ"ל, 18-22.9.24

הזדמנויות

חברת Bidiamonds עומדת להעלות לאויר זירת מכירות תכשיטים ייחודית לשוק האמריקאי ראש בראש עם James Allen


בשבועות הקרובים החברה בבעלות ישראלית תעלה לאויר אתר מכירתי ייחודי לתכשיטים, הזירה תייצג תכשיטי יהלומים טבעיים ומעבדה ותתן לכם הזדמנות למכור בלי לפתוח מחשב. פרטים בהמשך.


משפטי



צו הגנה על עובדים בשעת חירום (תיקון מס' 5 והוראת שעה – חרבות ברזל) (הארכת תקופת הוראת השעה) (מס' 3), התשפ"ד-2024


ביום 30.6.2024 פורסם הצו אשר מאריך עד ליום 6.10.2024 את תוקפה של הוראת השעה בחוק הגנה על עובדים בשעת חירום (תיקון מס' 5 והוראת שעה – חרבות ברזל), התשפ"ד-2023. להזכיר הוראת השעה מרחיבה את ההגנות מפני פיטורים לקבוצות עובדים נוספות על הקבוצות הקיימות בחוק.

 


שלא נצטרך: תקנות מס רכוש וקרן פיצויים (תשלום פיצויים) (נזק מלחמה ונזק עקיף) (חרבות ברזל) (הוראת שעה) (תיקון מס' 4), התשפ"ד-2024


ביום 1.7.2024 פורסם תיקון לתקנות מס רכוש וקרן פיצויים הכולל מס' עדכונים ותוספות בהוראת השעה. התיקון מאריך את התקופה בגינה ניתן לתבוע פיצויים בשל נזק עקיף שאירע מיום 7.10.23 עד ליום 30.6.2024 (לפני התיקון הוראת השעה חלה על נזק עקיף שאירע עד ליום 29.2.2024). כמו כן, נוספו הגדרות חדשות ל"אזור שנפגע בחודשים מרץ ואפריל" ול"אזור שנפגע בחודשים מאי ויוני": עודכנה ההגדרה ל"תקופה מזכה לעניין שכר" בנוגע לחודשים אלה.

לתשומת לב: כדבר שבשגרה לאחר פרסום תקנות כאמור, המקנות למעסיק פיצויים בגין נזק עקיף שאירע בעקבות המלחמה, מתפרסם גם צו הרחבה בהתאמה, אשר מחייב את המעסיק לשלם שכר לעובדים שמתקיימים בהם התנאים המזכים בצו (בהתאמה לתנאי הזכאות לפיצויים בתקנות).

לכן לשיקולכם, אם לשלם את השכר לפני פרסום הצו, או להמתין עד לפרסום צו ההרחבה המחייב. יובהר כי זכאות מעסיק לפיצויים מותנה על פי התקנות בתשלום השכר לעובדים, ללא קשר לפרסום צו הרחבה.


שחר תורג'מן, נשיא איגוד לשכות המסחר: "בימים הקרובים אני מגיש 10 תלונות לוועדת האתיקה של לשכת עורכי הדין נגד עשרה עורכי דין בדרישה לפסול להם את רישיון עריכת הדין. השיטה הנבזית שלהם להגשת תובענות הייצוגיות מביישת את המקצוע ומביאה לקריסתם של עסקים"


עושק התובענות הייצוגיות נחשף בכנס של איגוד לשכות המסחר - ישראל היא השיאנית העולמית בכמות התביעות המוגשות לנפש, 500% יותר מארה"ב ו-850% יותר מאשר בקנדה.תורג'מן: "מדובר במכת מדינה שפוגעת קשות במגזר העסקי . אני אומר מכאן לאותם עורכי הדין שהפכו את זה לספורט לאומי, מה שהיה הוא לא מה שיהיה"

בכנס חירום שיזם איגוד לשכות בישראל ועסק בתובנות הייצוגיות, הוכרז על מאבק בתופעה הפושטת לצד הגשת תלונות לוועדת האתיקה של לשכת עורכי הדין בדרישה לפסול את רישיון עריכת הדין של אותם עורכי דין כאשר הציפייה של לשכת המסחר מלשכת עורכי הדין היא להגיש תלונה במשטרה נגד אותם עורכי דין. כמו כן, לשכת המסחר תיקח חסות על מוקד סיוע משפטי שיתריע בעלי עסקים מפני תובענות שהוגשו כנגדם ויסייע בסבסוד ייעוץ משפטי ראשוני לעסקים שנתבעו בתובענות ייצוגיות.

ביום חמישי (4.7.24) נערך בבית ציוני אמריקה בתל אביב, כנס חירום ראשון מסוגו שהוקדש כולו לתופעת התובענות הייצוגיות, הכנס נערך ביוזמת איגוד לשכות המסחר. תורג׳מן סיפר בכנס על מאבק ארוך השנים שמנהלת הלשכה למען שינוי חוק התובענות הייצוגיות שמהווה קרדום לחפור בו של מספר מצומצם של עורכי דין, "עוכרי דין" כלשונו, שהתובענות המופרכות שהם מגישים, בחסות החוק, מביאות לקריסה של עסקים בכל ענפי המגזר העסקי. בכנס השתתף גם אביר קארה, סגן השר לשעבר, שמוביל בחודשים האחרונים את הארגון "די לסחיטה" אל מול התפשטות התופעה. במסגרת הכנס, הציג תורג׳מן את הצעדים המתוכננים, בין היתר, הגשת תלונות ראשונות שנשלחו לוועדת האתיקה של לשכת עורכי הדין נגד עורכי דין מענף התובענות הייצוגיות שבשיטת ״פישינג״ נלוזה מטילים אימה על בעלי עסקים שרק רוצים להתפרנס בכבוד. כמו כן, השקת מוקד סיוע משפטי לנתבעים בתובענות ייצוגיות שכולל שעת ייעוץ ראשונה מסובסדת וסיוע בהכוונה כיצד להתמודד עם תובענות. את הכנס והמושבים בכנס הנחה עו״ד שלומי לויה, סמנכ״ל משפט וממשל בלשכת המסחר. בנוסף, נערך פאנל מיוחד בהשתתפות בעלי עסקים שנפלו קורבן לשיטת התובענות הייצוגיות, ושיתפו את הטלטלה שעברה עליהם בעקבות כך. להמשך הכתבה.


מוקד תובענות ייצוגיות לעסקים - הקו הראשון שלכם להגנה משפטית



הצעת חוק תובענות ייצוגיות אושרה בקריאה ראשונה במליאת הכנסת


נושא התובענות הייצוגיות הוא נושא שהלשכה משקיעה בו מאמצים רבים בשנים האחרונות כדי לטייב ולדייק את החוק ולמנוע את המצב בו עסקים נדרשים להתפשר, גם כשאין בתביעה ממש, בשל מבנה הסיכונים המובנה של המגזר העסקי והרצון לחסוך בהוצאות מיותרות ולצמצם את תביעות הסרק שמוגשות נגד המגזר העסקי.

עדכון: מליאת הכנסת אישרה בשבוע שעבר (24.7.24) את הצעת החוק בקריאה ראשונה ולאחר מכן היא אמורה לעבור לוועדת החוקה, חוק ומשפט להכנה לקריאה שנייה ושלישית. להמשך הכתבה.


יבואנים או יצרנים ולא מכירים את חוק האריזות או את חוק הפסולת האלקטרונית? הידיעה הזו בשבילכם ועשויה למזער עבורכם סיכונים



מעת לעת פונה אלינו יבואן או יצרן שגילה בדיעבד שחוקים סביבתיים חלים עליו מבלי שהיה מודע לכך. עוסק כזה נדרש בתשלומים רטרואקטיביים גבוהים שהוא כמובן לא לקח בחשבון מראש, וחשוף למגוון בעיות ובכלל זה לעיצומים כספיים גבוהים.

תזכורת נוספת לעניין התקשרות עם גופי יישום מוכרים, בהתאם לחובות חוקיות הקיימות מזה מספר שנים:חקיקה סביבתית מחייבת את מרבית היבואנים והיצרנים להתקשר עם גוף יישום מוכר, לדווח ולשלם דמי טיפול בהתאם לדרישות החוק. במקום להיות מופתעים ממכתב התרעה מעו"ד או ממכתב כוונה להטיל עליכם עיצום כספי, מוצע לבדוק אם ומהן החובות החלות עליכם בהיבטים של חקיקה סביבתית, ולוודא שאתם מקיימים אותן כנדרש.להלן קישורים לידיעות שהעלינו לאתר הלשכה, עם מידע לגבי שניים מהחוקים הללו:

בכל אחד מהחוקים ישנן הבחנות שונות לעניין מחזור שנתי ו/או ייצור/יבוא בהיקף מוגבל. חשוב לבדוק כיצד עליכם לפעול על מנת לדווח בהתאם לדרישות החוקיות.


בחינת יישום תחרותיות בשוק האריזות



הוועדה הבינמשרדית המליצה לפתוח את ענף פסולת האריזות לתחרות, עם מטרה להגדיל את כמות האריזות הממוחזרות ולשפר את יעילות הטיפול. המשרד להגנ"ס יכין תזכיר לתיקון החוק בתוך שנה, שיאפשר הכרה בתאגידי מיחזור נוספים מלבד תאגיד תמיר.ההמלצה נובעת מכך שכ-43% מהיבואנים והיצרנים אינם מתקשרים עם תאגיד מוכר, וכי תמיר מתרכז בעיקר במגזר המסחרי במקום הביתי. עם זאת, יש חששות מהכנסת תחרות לא מבוקרת שעלולה לפגוע בשירות ובטיפול בפסולת.

לידיעה מלאה באתר משרד להגנת הסביבה לחצו כאןלדו"ח שהוגש ע"י הצוות הבינמשרדי לבחינת התחרות בשוק הפסולת לחצו כאן

 

קורות חיים לאיגוד


כבכל חודש תמצאו בקישור את קורות החיים שמגיעים לאיגוד


 

למפעל תכשיטים בעפולה דרושים:

-         צורפים למשרה מלאה

-         משבצים

-        שלייפרים         

דיויד: 050-7600822



留言


bottom of page