חברים יקרים
ראיתם?…מבצעים עובדים, בלאק פריידי שמנדיי, עובד. אחרי חודשיים של ירידה במכירות פתאום התעוררו הלקוחות. ברור שזהו פיק מכירות ולא שינוי אבל זה מלמד הרבה. אוירה, מחירים וריכוז מאמץ פשוט עובדים.
בארה”ב 50% ממכירות מגל המכירות בוצעו מהסמארטפונים, מלמד שהקניות אונליין מתחזקות עוד ועוד ואנחנו מכוונים לשם, זה תמיד יהיה מלווה בצורך בחנויות פיזיות לפחות עד שדור המחשבים יתחלף בילדי הסמארטפון שרואים את העולם דרך כף היד.
אז מה קורה ?
מכירות אונליין – במבט ציפור אני מזהה בעסקי התכשיטים קושי גדול לראות כדאיות בהוצאות השיווק בקידום האתר והרשתות החברתיות. הרבה מתלוננים על הוצאות ללא תמורה, תסכול גדול. בפועל התחרות קשה וכל ילד פותח אתר מכירה עם איכויות תכשיטים מהעולם השלישי (או הרביעי).
הפתרון להוכיח איכות, שירות ומקצועיות. אין משהו אחר. רוב חברי האיגוד לא הרימו את הכפפה לפני שנה כשהקמנו את קניון המותגים של האיגוד, למעט 20 חברות. רק בידול מהחאפרים והשתייכות לאיגוד תדגיש את היתרון לקנות מכם ולא סתם ממישהו. הרי התחרות רק תגדל, ראו מה עשו התכשיטנים בארה”ב ומה גודל האיגוד שם.
אין ספק שאנחנו בעיצומה של מהפכה צרכנית וחייבים להגיב בהתאם, האיגוד עומל בימים אלו על שירות חדש וחשוב שיפורסם בהמשך. כמות היצרנים יורדת בארץ, כמות היבואנים שילשה את עצמה ב-3 השנים האחרונות.
מעבר לתדמית מקצועית חובה לספק באתר המכירות תכשיטים מעודכנים, מחירים סבירים ולשדר איכות ועוד איכות.
פרסומי האיגוד בתקשורת החודש – מטרת הפרסומים הממומנים להבדיל אתכם משאר המתחרים ולגרום להפניית תשומת לב הציבור לאתרכם. תחשבו כ לקוח שמחפש תכשיט מתנה, איך הוא יודע ממי לקנות? התחלנו בראיון ברשת ב’ על תכשיטי הזהב, עברנו לאתר וואלה צרכנות עם הכתבה הזו בכדי להדגיש שקניית תכשיט לא נקבעת לפי כמות התמונות באתר, בימים אלו אנו עומלים על כתבה בחדשות ערוץ 2 שתעסוק בתכשיטים “המצופים” עוד תופעה שמחלישה את השוק ופוגעת באמינות העוסקים בענף.
לאחר תחקיר ארוך עם מכון התקנים, משרד הכלכלה ולשכת המסחר גילינו כמות היסטרית של “יבואנים”, מאות אתרי תכשיטים שמוכרים “גולדפילד” ובפועל צבועים במקרה הטוב.
חשוב לציין שהפרסומים אינם מסייעים רק לבעלי החנויות בשוק המקומי אלא גם ליבואנים וליצרנים, השוק חייב לעבור סדר החאפרים, זה יקרה רק כשנצמדים לחוקים ועובדים כמו שצריך. עובדה שלפני מספר שנים המצב היה בהרבה יותר גרוע.
לטובת כולנו אני מבקש לקרוא לכם לצרף לאיגוד חברים למקצוע, כשיש תקציב אפשר להפוך את העולם, ללא טובות, בידינו לשנות את המצב.
חובת רשימון יצוא בכל מכירה – לאחרונה התברר שרוב היצואנים לא מודעים לחובת הפקת רשימון יצוא לכל מכירה לחו”ל החל מ-1$ ומעלה, הטעות הנפוצה שמתחת ל- 250$ אין צורך, אז זהו שיש צורך. החוק מחייב להוציא רשימון יצוא כחלק מחוק רשות המיסים, בסכומים שמתחת ל- 250$ ובמינימום 10 משלוחים בחודש ניתן לבקש רשימון מרוכז שמקל על עלויות הטופסולוגיה. נא יישמו.
החזרת תיקי קרנה ללשכה – לתשומת לב היצואנים, החודש חברה באיגוד נקנסה בסכום גדול עקב אובדן תיק קרנה, המלצת הלשכה להחזיר את התיק ללשכה גם אם נותר זמן לתוקפו ולהשתמש בו בפעם הבאה, רק תחזירו. חבל על ההוצאות המיותרות.
רשמו ביומן – מפגש תכשיטנים, יהלומנים ואבני חן – ייערך ב-8 בינואר בבניין מכבי קומה 1 בבורסה ליהלומים ואבני חן, בכנס נערוך מפגש מסחרי שם יוצגו כל סוגי אבני החן ויהלומים במחירים מאד אטרקטיביים. בשעה 14:30 תיערך הרצאה של מר לירן וייס בנושא הקמת חנויות אונליין בה יוצגו לכם נתוני שוק, דוגמאות של תכשיטנים מצליחים ורישום לקורס הבא.
קצת בעולם
Richline החלה לשווק תכשיטי משובצים ביהלומי מעבדה – חברת הענק שחלק מחברי האיגוד מכירים מקרוב, זיהתה את הפוטנציאל ויצאה בקולקציה Grown With Love, בטווח מחירים 500-10,000$, ודי למבין.
רשת פנדורה בהאטה – לאחר רבעון שלישי מאכזב השנה, הנהלת החברה בדנמרק נכנסת לצעדי יעול וחשיבה מחדש, הרשת שזכתה לעילה מטאורית בעשור האחרון פרוסה ברוב מדינות העולם, הירידות המכירות החלו כבר בשנה שעברה עם הצהרת ההנהלה שתחל בקולקציות לנשים. נמשיך לעקוב.
עונת החגים בארה”ב צפויה להצטיין – יצואנים, נא להתכונן. השוק האמריקאי חזה במכירות הבלאק פריידי גבוהות מהרגיל וכשתכשיטים הם 5.2% ממכירות החגים לבית בארה”ב זה אומר הרבה. קרדיט: מכון היהלומים.
תערוכת Vicenzaoro באיטליה מתקרבת – בימים 18-23 בינואר 19 תתקיים תערוכת התכשיטים היפה ביבשת, התערוכה הוותיקה משקיעה בעדכוני הטרנדים לשנת 2019, מחולקת למתחמים של יוקרה, אופנה, מעוצבים, ממותגים, לא ממותגים ציודים ואבנים. קניינים מ- 130 מדינות ומה לא? חשוב לבקר וללמוד מה יימכר.
סמינר סחר עם סין – היקף העסקים בסין גדל מזה שנים בהיקפים אדירים. האם חברה ישראלית יכולה לנהל פעילות בינלאומית ללא הבנה של השוק הסיני? לשכת המסחר עורכת סמינר בין 3 מפגשים החל מ- 27.12.18, להרשמה.
לקראת משלוחי מכירות סוף השנה לחו”ל, טיפים ממקצוענים – חברת D2D החברה באיגוד שמחה להעניק לכם מספר טיפים חשובים לקראת מכירות סוף השנה בחו”ל. חשוב לזכור את צוואר הבקבוק שנוצר לקראת סוף דצמבר בחברות המשלוחים, חשוב מאד לדייק בתיאור המוצר בחשבונית היצוא הכולל צילום ופירוט מדויק !!
להלן מספר דגשים העשויים להקל על הליכי השילוח במכירות סוף שנה. 1.חשוב לדעת באיזו חברת אקספרס ניתן להשתמש במירב היעילות הנדרשת, ( תלוי ביעד המקבל) אנו יכולים בהחלט לייעץ מניסיוננו בהקשר זה. 2.באם הגיעה הזמנה דחופה אפשרי לשלוח עוד באותו יום ( אנו נדאג לעניין). 3.כדאי מאד לציין באתר שלכם מידע מלא לקונה ( ליידע את הקונה על מכסים ומיסים כמו גם מהירות הגעה משוערת) 4.חשוב מאד להקפיד לפרט את מירב הפרטים הנדרשים של לצורך השילוח הנאות,על מנת לחסוך עיכובים מיותרים בזמן קריטי זה. בברכהצוות D2D
למכירה ספרים נדירים בתכשיטנות, מתכות יקרות ועיבוד יהלומים בשפה רוסית 1. Э. Брэполь. Теория и практика ювелирного дела. Перевод с немецкого. Изд. “Машиностроение”, 1973г.2. Технология ювелирного производства. Изд. “Машиностроение” 1978г.3. В.И.Марченков. Ювелирное дело. Изд. “Высшая школа”, 1975г. פרטים בטלפון: 0546205181בוריס
Commenti