top of page

ירחון איגוד התכשיטנים, ספטמבר 2024

חברים יקרים



שנה טובה ומתוקה לכולכם, שנת שלום, בריאות ואחדות. עברנו שנה גרועה.יחד עם זה מתחילה תפנית בעלילה לטובה לאחר שאויבי ישראל התעוררו למציאות חדשה וטוב מאוחר מאשר אף פעם.

גם בשנה קשה זו נוכחנו ללמוד שתכשיטים אינם מוצרי מותרות, הצורך בתכשיט קיומי, משום מה יש נטיה לחשוב שזה לא תמיד בסדר העדיפויות העליון אבל המציאות מראה שדוקא בתקופות קשות כמו הקורונה, לחימות ומלחמות עם ישראל קונה תכשיטים.


תערוכות תכשיטים בעידן הזה


תערוכת תכשיטים זה אירוע חשוב שצריך להיות בו לפחות פעם בשנתיים. רואים, נראים, לומדים עיצובים ומכירים ספקים חדשים, הרי בסוף אנחנו מוכרים עיצוב, איכות ובתקוה אמינות.



התפתחותה של הרשת ללא ספק הורידה את הצורך בתערוכות, היום קל יותר לאתר ספקים ובפרט למי ששולט ב רזי הטכנולוגיות. התערוכות השנה מעידות שיש האטה בכמות המבקרים והיה אפשר לראות פחות מבקרים, זה לא מראה על מגמה מפני שהענף הותיק שלנו תמיד נע ונד וכך גם התערוכות בחו"ל.


נתון מדאיג שרעת המסחר הבינ"ל הוא ירידת היהלומים הטבעיים או נכון יותר להגיד צלילת היהלומים. יהלומי המעבדה כבר הגיעו לביקוש של 50-60% וישנם עסקים בארץ שמדווחים על יותר מ- 80% ביקוש למגודלות.

למה זה מדאיג? מפני שזהו שינוי דרמטי באחד הקומפננטים המשובצים בתכשיט שהיווה עד לפני כמה שנים 45% ממחזור התכשיטים בעולם. יהלומי המעבדה מורידות את מחיר הממוצע של העסקאות וזה מוריד את ערך השווקים בענף בכל העולם.


יהלומי המעבדה לא הולכים לשום מקום, הביקוש רק יעלה והטבעיים יהיו לנישה לעשירים או אספנים. כיום ניתן לראות בכל העולם פרסומות של משובצים ביהלומי מעבדה, כי הביקוש בהתאם ומי שלא מבין את זה, בבעיה.


סיבה נוספת היא עליית מחירי הנסיעות, הטיסות המלונות הכל עלה, לקפוץ לתערוכה זה כבר לא בקטנה כמו שאומרים.


אני לא הנביא השרוט מטוקטוק או חוזה אחר, אני מפעיל הגיון, התערוכות הפיזיות ימשיכו ותהיינה תמיד בסיס מהיר ויעיל להכיר קשרים חדשים. וכדי לחזק את כובע ה בעד, חברת IEG שמנהלת גם את ויצ'נזה (כגילוי נאות אני מכהן כיועץ לחברה) מתכננת להגדיל את מתחם התערוכה ב- 40% בהשקעה כספית אדירה לאור צפי גידול במבקרים בהתאם בשלוש השנים הקרובות. עם הבינה המלאכותית ועם זירות המסחר הדיגיטלים.

אז הדרכון בתוקף?


דמי חבר לאיגוד


החברים האחרונים שטרם שילמו קיבלו קיבלו החודש תזכורת למייל, אז נא לשלם. אני מחוייב על פי חוק לשלוח ללשכת המסחר את החברים שבוחרים לפרוש מהאיגוד. רק שם את זה כאן.



איגוד התכשיטנים מקים מיזם סדנאות תרפיה בצורפות


במסגרת הקמת תחום הכשרות מקצועיות למקצוע הצורפות שהאיגוד מוביל, האיגוד מוביל תחום חדש בארץ ואולי בעולם במשלב בין טיפולים באומנות ללימודי צורפות. השילוב כה טבעי שכבר היום ביטוח לאומי שולח אזרחים עם נכות רגשית לימוד בבתי הספר לצורפות.

אם אתם מכירים, אנו קוראים למטפלים באומנות מוסמכים לשלוח קורות חיים בדגש על מקום הלימודים, ותק ורקע תעסוקתי כדי לבצע התאמה ושילוב עם בתי הספר המורשים מטעם האיגוד. למייל office@ijma.org.il


עיכובים במכס למשלוחי עגילי זהב ופירסינג


כאמור בירחון הקודם מתחילת יולי החלה אכיפה של תקן 1811 (תקן מגביל לשימוש במתכת ניקל) לכל תכשיטי העגילים והפירסינג (חודרי גוף), האכיפה במכס היא אוטומטית ואינה מתפשרת. היבואן חייב להציג מראש אישור תקן בינ"ל מהיצרן והצהרה שהתכשיטים ללא ניקל, כחלופה ניתן להזמין בדיקה במכון התקנים, עד כאן התאוריה. למעשה קיבלנו תלונות רבות מיבואנים בכל סוגי הקשת על עיכובים במשלוחים ועוד לפני החגים! האיגוד פנה כבר ביולי למספר משרדים והחודש ב"ה נענה על ידי מינהל התקינה. תכלס כל יצרן שעובד עם חו"ל לרבות אירופה חייב להחזיק באישור תקן 1811 ואם לא אז תבדקו על מה אתם משלמים. מי שלא יכול להשיג אישור תקן מהיצרן צריך הרי לפנות לחלופה 2 ולהזמין בדיקה במכון התקנים, העניין את הבדיקות האלה מבצע משרד אחר במכון ולא מעבדת המתכות של פזית. בפועל למי שיש בעיות עם המכון, נא לעדכן. הצלחנו לחלץ מספק לא קטן של משלוחים עקב התערבות האיגוד.


דיני עבודה בחגי תשרי 2024


זכויות העובדים בימי החג, נקבעות בהתאם להסדרים שונים: חוקים, הסכמים קיבוציים/צווי הרחבה, הסכמים אישיים ונוהג במקום העבודה. הכלל הוא שיש לפעול בהתאם להסדר הרלוונטי שחל על מקום העבודה ואם חלים מספר הסדרים במקביל, יש לפעול על פי ההסדר שמיטיב עם העובד.

 

להלן פירוט זכויות העובדים במהלך החג בהתאם להסדרים השונים:

 

א. שעות העבודה בערב חג:

ההסדר לפי חוק שעות עבודה ומנוחה:

ס' 2 לחוק שעות עבודה ומנוחה קובע, כי בערב חג יום העבודה לא יעלה על 7 שעות (בתשלום של 8 שעות). הסדר זה חל על מקומות עבודה בהם מונהג שבוע עבודה של שישה ימים.

ההסדר לפי צו ההרחבה לקיצור שבוע העבודה ל- 5 ימים:

בערבי חג, החלים ביום שהעובד חייב לעבוד בו, יום העבודה הוא בן 8 שעות בתשלום של 9 שעות או יום עבודה בן 7 שעות בתשלום של 8 שעות. המעסיק ונציגות העובדים יקבעו באיזו חלופה לבחור.

במקומות עבודה, שבהם עבדו בערבי חג 6 שעות בתשלום של 8 שעות, ימשיכו העובדים לעבוד 6 שעות בתשלום של 8 שעות.

 

הסדר זה חל במקומות עבודה שעליהם חל צו ההרחבה לקיצור שבוע העבודה ל- 5 ימים בענפים הבאים: תעשייה, מלאכה, שמירה ואבטחה, בתי קולנוע, חברות ביטוח, קבלני ניקיון ואחזקה,  יבוא יצוא, מסחר בסיטונות, למעט מעסיק שעיסוקו בחלקו במסחר סיטונאי וחלקו במסחר קמעונאי. ענפי השירותים העסקיים המפורטים להלן: אריזת מזון, אריזות מוצרים (כללי), אחסנה בערובה, אחסנה בקירור, אחסנה כללית, בלדרות, האחדות מטענים, הובלה יבשתית, הפצת סרטי קולנוע וטלוויזיה, סוכנויות לסחר חוץ, סוכנויות של יצרנים או סוחרים מחו"ל, השגחה, סוכני קניות, ספירת סחורות, ספנות (סוכנויות), עמילות מכס, שילוח בינלאומי, שירותי משרד, שירותי תקשורת וטלקס, תעופה (סוכנויות). להמשך הכתבה.


חדש! שירות מקוון להגשת בקשות לפי סעיף 28 לחוק פיצויי פיטורים, ובקשות להחלה רטרואקטיבית לפי סעיף 14 לחוק פיצויי פיטורים


ביום 4.9.24 פרסמה היחידה ליחסי עבודה במשרד העבודה שני טפסים מקוונים חדשים, באמצעותם תתאפשר הגשה מקוונת של הבקשות לפי סעיף 28 לחוק פיצויי פיטורים תשכ"ג-1963, ובקשות להחלה רטרואקטיבית לפי סעיף 14 לחוק פיצויי פיטורים תשכ"ג-1963.

השירות מאפשר הגשה מקוונת של הבקשות ומייתר הגעה פיזית למשרדים, דבר אשר יאפשר טיפול מהיר ונגיש לכלל הציבור.

הנחיות ליישום סעיף 28 לחוק פיצויי פיטורים:הזכות לקבלת פיצויי פיטורים הינה זכות סוציאלית, הנתונה לעובד לעת פיטורים. בסעיף 28 לחוק פיצויי פיטורים, תשכ''ג –1963 (להלן: "החוק") נקבע חריג לכלל על פיו מתאפשר למעסיק לכלול את פיצויי הפיטורים בשכר המשולם לעובד, אם שר העבודה והרווחה והשירותים החברתיים או מי שהוסמך לכך על ידו, אישר זאת. להמשך הכתבה.


 

ללמוד מהגדולים


איגוד התכשיטנים של אמריקה, אירח מספר עסקי תכשיטים מובילים בארה"ב וערך דיון איך הצליחו ומהן ההכנות לקראת החגים בארה"ב, מוזמנים ללמוד:



איך שומרים על מותג 150 שנה?

חברת השעונים בולובה חוגגת 150 שנה להיווסדה, מעניין ללמוד איך חברה מחזיקה כל כך הרבה זמן ומנווטת במהלך השנים את הצלחתה.


בקצרה ניתן ללמוד כיצד הנהלת החברה לדורותיה הקפידה לשמור על מקוריות ושמה מספר דגשים מובילים:

  • חשיבות החדשנות: בולובה הראתה דגש חזק על חדשנות טכנולוגית ופיתוח מוצרים פורצי דרך, כמו שעון הרדיו הראשון וה-Accutron.

  • חשיבות השיווק: החברה השקיעה משאבים רבים בשיווק ופרסום, והשתמשה בסלבריטאים ובקמפיינים יצירתיים כדי לקדם את המותג.

  • התאמה לשינויים בשוק: בולובה הצליחה להסתגל לשינויים בשוק ולטכנולוגיות חדשות, כפי שהוכח על ידי המעבר מיצור שעוני כיס לשעוני יד והשימוש בפרסום בטלוויזיה.

  • דגש על שיוויון: הקמפיין "שכר שווה, זמן שווה" מעיד על מודעות חברתית והתייחסות לנושאים אקטואליים.

חשוב ללמוד איך הגדולים מתפקדים ועל מה ניתן הדגש בהובלת החברה. לכתבה באנגלית.



לוח דרושים של האיגוד


האיגוד מסייע בהכשרה וקליטת עובדים לעסקי התכשיטים, בקרוב לוח האיגוד יעבור שדרוג ויוכלו להיכנס אליו מכל הענף לפרסום משרות או עובדים שמחפשים עבודה. בינתיים קבלו את קורות החיים שהגיעו לאיגוד לאחרונה: לקובץ המשותף.


Comentários


bottom of page